Facebook sau vorbitul in public?

Facebook sau vorbitul in public?

Ce-ati prefera intre a spune ceva pe Facebook si a spune ceva in public?

 

Probabil cei mai multi dintre dvs ati da un "big Like" pentru Facebook, ceea ce e de ințeles... Facebook este un expert în iluzii ! Probabil că cea mai puternică iluzie pe care o creează este cea de confort, siguranță, familiaritate tipică spațiului privat al fiecăruia. În fond, când spuneți ceva pe Facebook sunteți dvs înșivă și cu calculatorul în față ! Nu vedeți o armată de perechi de ochi îndreptați spre dvs, gata să vă pună la pământ la cea mai mică ezitare, la cea mai mică greșeală. Multi utilizatori nu realizează că postările lor îi scot din zona privată și îi duc în cea publică, în care se adresează unei audiențe, disimulate – e drept, într-un mod prietenos - sub denumirea de "friends".

 

La polul opus se află ideea de a vorbi în public. Să facem un mic exercițiu chiar acum : imaginați-vă că trebuie să susțineți în următoarele cinci minute o prezentare sau un scurt discurs în fața unei audiențe; ceva serios, pentru firma sau pentru slujba dvs... Cum vă simțiți ? Aveti cumva o senzatie de gol in stomac, presiune în capul pieptului, ceafă amorțită, respirație accelerată? E normal: adrenalina isi face treaba în corpul dvs și vi-l pregătește de reacție. Ce caută adrenalina în acest exercițiu imaginar ? E simplu: vă este frică să vorbiți în public, iar asta nu e absolut nicio problemă: majoritatea oamenilor au aceeași reacție ca și dvs! O spun diverse cercetări care arată că vorbitul în public este asociat de majoritatea adulților cu una dintre cele mai neplăcute și de speriat activități pe care le-ar putea avea. Percepția este suficientă pentru ca majoritatea să prefere să nu treacă printr-o astfel de experiență.

 

Doar că în viața reală Facebook-ul nu suplinește orice formă de comunicare! Cu toții suntem în situația de a vorbi în public mult mai frecvent decât am vrea să o facem. La serviciu, avem adesea o prezentare sau un proiect de susținut și trebuie să ne convingem colegi din companie sau reprezentanți ai altor organizații - clienți sau nu – în legătură cu punctul nostru de vedere, cu propunerea noastră, cu produsele noastre. Alteori reprezentăm compania la un eveniment, adresăm un mesaj public audienței, sau susținem un punct de vedere crucial pentru activitatea firmei sau pentru sectorul din care facem parte la o conferință sau la o dezbatere cu mai mulți stakeholders.

 

A ignora importanța acestor momente în care vorbim în public ar fi o greșeală, atât pentru cariera proprie, cât și pentru organizația în care lucrați. În viața reală, nu mai sunteț doar dvs și o rețea socială, în care o afirmație sau o poză poate să ia un ”like” sau nu. În viața reală, este o competiție pentru idei, pentru resurse, pentru oportunități, pentru vizibilitate și, nu în ultimul rând, pentru credibilitate, iar toate se cuantifică în final prin bani, reputație și putere de influență.

 

Un mesaj corect structurat și o atitudine adecvată atunci când vorbiți în public vă pot ajuta să vă câștigați audiența de partea dvs și să vă atingeți obiectivele strategice în legătură cu accesul la aceste resurse. Dar pentru aceasta este nevoie să vă învingeți teama.

 

O astfel de victorie este posibilă și stă în puterea dvs: este un proces de învățare prin training, exercițiu și obișnuință. Sau, ca între ”prieteni”, vorbitul în public nu este ca pe Facebook, dar poate fi ca mersul pe bicicletă !

 

Oana MARINESCU este formator CCIFER pentru Vorbitul in public - Castiga-ti audienta din cuvinte si atitudine !

 

Sursa: CCIFER

Back